Handelsbetingelser, opdateret 27/10-23

DOF Sandvig folkeoplysning

CVR-nr.: 37074535

Sandevej 3, Sandvig, 4735 Mern (indgangen til undervisningslokalet er Tangvej 11A)

Tlf. 40 42 62 94

Mail: info@sandvig-folkeoplysning.dk

Tilmelding

Tilmelding kan ske på skolens hjemmeside www.sandvig-folkeoplysning.dk, eller ved henvendelse på info@sandvig-folkeoplysning.dk  

Tilmeldingen er registreret, når du har modtaget en bekræftelse.

Venteliste

Det markeres med ’Venteliste’, hvis der ikke er flere ledige pladser på holdet. Du kan stadig tilmelde dig og komme på venteliste. Du vil blive kontaktet direkte, hvis der bliver en ledig plads eller tilsvarende hold oprettes. Du skal ikke betale / overføre penge for kurset før du har en plads.

Priser

Pris for deltagelse er anført de enkelte hold.

Udgifter til materialer

Udgifter til materialer indgår i kursusprisen, medmindre andet er angivet.

Deltagere berettiget til nedsat kursuspris (jf. punket Nedsat kursuspris) får ikke rabat på materialer.

Betaling

Ved tilmelding på skolens hjemmeside kan du vælge mellem følgende betalingsmåder:

  • betaling med overførsel via bank og MobilePay med det samme eller
  • fremsendelse af faktura til senere betaling via indbetalingskort med FI-kode (+71) i netbank (gælder kun AVG forløb)

Kontantbetaling, kan i nogle tilfælde aftales, men tilmelding og betaling er stadig bindende ved evt. aflysning (se afsnittet – Tilmelding er bindende). 

Du er endelig tilmeldt, når du har modtaget en bekræftelse på din tilmelding og har betalt på mobilepay 22551663 eller overført til bank Nordea 2426 6288314851 (husk at skrive titel på foredrag / kursus ved betaling).


IBAN DK6420006288314851  
Swiftadresse  NDEADKKK

Betalingsfrist

Faktura med betalingslink eller FI-kode har altid 8 dages betalingsfrist fra startdato.  

Overholder du ikke betalingsfristen, fastholder skolen kravet om betaling over for dig.

Anden betaler

Der er mulighed for at vælge, at en anden person end kursusdeltageren skal betale. Dette aftales særskilt med skolen.

Bekræftelser

Afhængig af betalingsmetode fremsendes mails med bekræftelse samt faktura/kvitteringer vedhæftet som PDF.

Bekræftelserne indeholder oversigt over kursets mødedatoer og -tid samt information om underviser og undervisningssted.

Tilmelding via hjemmeside og mail

Ved tilmelding via hjemmeside og mail, hvor det vælges at betale med overførsel til bank eller via MobilePay, fremsendes tilmeldingsbekræftelse når betaling er registreret. Ved tilmelding hvor der modtages faktura, fremsendes faktura og tilmeldingsbekræftelse efterfølgende på mail (gælder primært AVG forløb).

Tilmelding ved direkte kontakt til skolen

Ved tilmelding ved direkte kontakt til skolen, hvor det vælges at betale med overførsel til bank eller via MobilePay, fremsendes tilmeldingsbekræftelse når betaling er registreret.

Tilmelding er bindende

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende.

Skolen tilbyder dog afmeldingsmulighed op til 7 dage før første mødegang.

Skolen tilbyder endvidere gebyrfri afmelding, såfremt skolen efter din tilmelding foretager væsentlige ændringer af hele kursusforløbet i forhold til kursusbeskrivelsen. Se også punktet Forbehold for mindre ændringer.

Ved afmelding senere end 7 dage før første mødegang tilbagebetales ikke. Er der aftalt kontant betaling ved fremmøde, vil beløbet alligevel blive opkrævet.

Udeblivelse anses ikke som afmelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved afmelding til et igangværende forløb tilbagebetales ikke.

Manglende betaling anses ikke som afmelding. Du er derfor forpligtet til at betale det fulde beløb for kurset, idet tilmelding er bindende.

Afmelding skal ske ved direkte henvendelse til skolen på mail info@sandvig-folkeoplysning.dk og altså senest 7 dage før kursets start.

Aflysning af kurset

Skolen forbeholder sig retten til at aflyse et kursus i tilfælde af for få tilmeldinger, undervisers forfald eller manglende adgang til relevant undervisningssted. I tilfælde af aflysning vil indbetalt deltagerbetaling blive tilbagebetalt. Der forsøges evt. først med udskudt startdato. Tilmeldte deltagere får direkte besked herom.  

Forbehold

Vi tager forbehold for mindre ændringer i det annoncerede kursusindhold og kursusforløb. Sådanne mindre ændringer kan for eksempel være visse ændringer af kursusindhold, aflysning eller flytning af enkelte mødegange, f.eks. ved sygdom hos underviser (vikar eller erstatningsundervisning), lokaleændring, udsættelse af dato for kursusstart eller -slut og lignende.

I tilfælde af aflyst undervisningsgang vil du som udgangspunkt blive tilbudt erstatningsundervisning eller tilbagebetaling.

Er du forhindret i deltagelse i erstatningsundervisning, eller ønsker du ikke at deltage som følge af mindre ændringer, berettiger det ikke til tilbagebetaling.

Hvis skolen bliver forhindret i at afholde kurset/arrangementet efter holdstart som følge af uforudsete, udefrakommende begivenheder uden for skolens umiddelbare kontrol (”Force Majeure”), vil skolen som udgangspunkt forsøge at tilbyde erstatningsundervisning, når Force Majeure-situationen er ophørt. Såfremt skolen ikke kan tilbyde erstatningsundervisning efter Force Majeure situationens ophør, er du berettiget til hel/delvis tilbagebetaling.

Vi tager forbehold for trykfejl i kursusbeskrivelser og øvrigt indhold på hjemmeside/i katalog.

Særligt tilrettelagt undervisning

Hold med særligt tilrettelagt undervisning tilbydes til deltagere, der af hensyn til det faglige udbytte i det konkrete emne har behov for at blive undervist på mindre hold med max. 7 deltagere. Det kan f.eks. være rygproblemer, gigt, svagt syn eller psykiske udfordringer.

Skolen eller underviseren har ikke indflydelse på vurdering af behov/berettigelse for særligt tilrettelagt undervisning. Kommunen kræver i forbindelse med tilskud til særligt tilrettelagt undervisning, at der indhentes underskrift på tro- og loveerklæring på, at deltageren er handicappet i relation til undervisning i holdets fag og emne.

Tro og love erklæring kan fås ved henvendelse til info@sandvig-folkeoplysning.dk

Udenbysdeltagere skal oplyse CPR-nr.

Alle, uanset bopælskommune, kan tilmelde sig skolens kurser, men deltagere med bopæl uden for skolens/afdelingens tilhørskommune skal oplyse fuldt cpr-nummer ved tilmelding. Information om udenbysdeltagere videregives til skolens/afdelingens tilhørskommune til brug for mellemkommunal refusion med deltagerens hjemmekommune. Der henvises i øvrigt til skolens persondata politik.

Reklamationsret og klagemulighed

Købelovens regler gælder ikke tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.

Lever undervisningen/arrangementet ikke op til dine forventninger, håber vi, du vil henvende dig direkte til skolen på info@sandvig-folkeoplysning.dk

Der er også mulighed for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby - via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage: www.ec.europa.eu/odr. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal skolens e-mail-adresse angives.

Persondatapolitik

Se skolens persondatapolitik her

Praktiske oplysninger

Se øvrige praktiske oplysninger her